En dag att minnas/A day to remember

Torsdagen den 24 april 2008 kommer för alltid att vara
inristat i mitt minne som en betydelsefull dag.
Det var då jag fick  mitt indianska namn Dancing Moon Deer.

Det var White Sparrow och Tom Goldenbear i New Mexico
som med hjälp av The Great Spirit förärade mig med namnet.
Det kom till dem mitt i natten efter mötet med en hjorthona.....

Jag är så stolt och vet att det är en stor ära att få ett sådant
namn. Jag skall bära det i mitt hjärta för alltid!

For my Enlish spoken friends

Thursday 24th of April will for ever be a special day to remember.
It was the day I was given my Indian name Dancing Moon Deer.

It was White Sparrow and Tom Goldenbear (New Mexico)
and The Great Spirit who gifted me with the name.
It came to them in the middle of the night after a meeting with a deer doe...

I am so proud and I know it's a great honour to be given a name
like that. I will carry it in my heart forever!
image169

Kommentarer
Postat av: Linda

Gud vad fint mamma.. vilken ära.. puss

2008-04-25 @ 21:57:28
Postat av: Petra

Fy fan vad coolt!

2008-04-26 @ 09:56:45
Postat av: Milla

Så häftigt! Ett otroligt vackert namn!

2008-04-26 @ 11:48:25
URL: http://millasblog.blogg.se
Postat av: Anna

Åh va häftigt.. spännande med den kulturen. Du får la tatuera in det ärefulla namnet ;) täcker bara tattoo nu eftersom det snart är dags.. spännande och lite ångest oxå, men det e ju jag i ett nötskal!

puss puss

2008-04-30 @ 11:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0