Fortsättning på följetongen...

Ringde Akademikliniken i morse och talade med Per Hedén!
Den mannen är en mycket välkänd och duktig plastikkirurg
och tillika grundare av Akademikliniken! Han har varit med på TV
i den svenska versionen av Extreme makeover om någon vet vad
det är. Han är dessutom duktig på ansiktsförlamningar.
En mycket trevlig man och det kostade ingenting att få råd av honom!!

Jag fick mycket sakkunniga svar på mina frågor och kände mig
jättenöjd när jag talat med honom.
Jag har en felläkt ansiktsförlamning, det är därför kinden och munnen
drar uppåt när jag försöker blunda. Musklerna får fel signaler och det
kan man åtgärda med hjälp av botox. I detta fallet gör botoxen så att
muskeln kan lära sig slappna av och inte tro att den ska dra uppåt när
jag vill blinka och blunda...fantastiskt...botox i medicinskt syfte och inte
bara som försköning...ha ha. Kanske man kan le sedan utan att det ser
ut som en grimas??!!

Skall på återbesök i nästa vecka till öronmottagningen och läkaren jag
träffade när jag fick förlamningen.
Förhoppningsvis kan vi komma fram till en bra lösning av problemen.
Vad beträffar ögat kan man göra en korrigering av ögonlocket om det
fortfarande efter ett år hänger ner på samma sätt som det gör idag!

Känner mig lite mer hoppfull idag och får väl försöka lära mig det
här med tålamod.....hur det nu ska gå till!

Sängen väntar........zzzzzzz

Kommentarer
Postat av: Milla

Åhh, håller tummarna då!! *hoppfull*

2008-04-16 @ 21:52:58
URL: http://millasblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0