Vart tog våren vägen?

Den frågan är verkligen berättigad idag! Det har snöat
sedan i går kväll!! Jag vill inte ha det så här, men det
är å andra sidan ganska typiskt aprilväder. Jag går
omkring o fryser o önskar jag var kvar i värmen på
semestern.....se fotot nedan!!!

Idag har jag varit till min sjukgymnast för första gången
sedan vi kom hem från USA.
Jag fick intensiv akupunktur med fler nålar och
under längre tid än vanligt och hon masserade och gick an.

Summan av kardemumman blev att vissa delar av mitt
ansikte håller på att hitta tillbaks igen, medan andra tycks
ta längre tid på sig. Det är snart 8 månader sedan jag fick
min ansiktsförlamning och det har varit sega månader.

Det vi ska göra nu är att koncentrera oss på de delar som
inte tycks vilja komma tillbaks och sätta in det stora
artilleriet där. Jag skall träffa henne nästa vecka igen, men då
efter jobbet eftersom det är bäst om jag kan vila efter
behandlingen.

Det positiva är att jag med lite ansträngning kan sluta ögat
och blinka till viss del. Munnen har även blivit bättre även om
den fortfarande är sned. Jag kan fortfarande inte sluta munnen
ordentligt om tex ett sugrör och jag "dreglar" lite om jag inte
tänker mig för när jag äter!

Ja, tiden får väl utvisa om jag behöver plastikkirurgi eller om
det läker spontant. Vi ska avvakta tills ett år har gått och sedan
göra en utvärdering!! Tålamod är en dygd har jag hört.........

image149

Kommentarer
Postat av: Milla

Ja, vem kunde ana denna ansiktsförlamning och dess följder... trist! Men något positivt som kommit ur det hela är att du började scrappa!!
Jag tror fortfarande att du kommer att bli bra. Det kommer ju sakta men säkert. Jag tror!!!
I lööv U! *kraaam*

2008-04-10 @ 11:13:21
URL: http://millasblog.blogg.se
Postat av: Linda

Jag hoppas och TROR att du kommer bli bra:)

Det gick jättebra idag, dom var så duktiga :D
N & T imponerade stort på mig. Det blir knivigt det här.
Vi ses imorn. kram kram

2008-04-10 @ 19:16:51
URL: http://blogg.aftonbladet.se/17864
Postat av: Petra

Åh berith du är så himla gullig! Du såg också himla fräsch och pigg ut idag! Stor kram!

2008-04-10 @ 23:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0