Ledig lördag...och söndag

Åh så skönt att ha en ledig helg.......just det, hela helgen ledig,
det har inte hänt sedan slutet av november förra året! Gissa
om jag skall njuta.

Igår kväll var jag på Sportköket tillsammans med en hel del
andra jobbarkompisar.
Vi blev indelade i grupper och fick själva laga den mat vi skulle äta.
Jag och L gjorde 2 olika sortssnittar, en med räkor, lax och kräftstjärtar
och en med brieost och skinka. På båda snittarna hade vi jättegoda
röror som L komponerade ihop. Det andra laget gjorde också snittar.
M och L som också ingick i vårt lag gjorde ugnsbakad gös.

Hela menyn såg ut som följer:
Vi började med snittarna och därefter var det soppa med
nybakt bröd. Efter det kom fjärilskotletter och råstekt potatis
med oxfilé och tryffelsås,samt ugnsbakad gös. Pressad potatis
fanns också på plats samt sallad med mozarellaost och oliver.
Tsatziki och en del andra tillbehör syntes också.
Till efterrätt var det vaniljglass med kokta päron under toscatäcke.

Vin, cider, öl och alkoholfritt fanns för dem som ville. Alla var jätte
duktiga och det var sååå gott!! Vem håller diet........;)
Vi pysslade med lite annat mer jobbrelaterat också, men det
tänker jag inte gå in på här.

Tack chef U och L som ordnat detta för oss. Super!!

Idag har mannen i mitt liv åkt med en kompis till Stockholm
på modellbilsmässa.....hoppas han får kul.
Själv skall jag hem till dotter A och umgås med henne en stund,
hon ville bjuda på lunch och det tackar man ju inte nej till! Hon
tycker det är kul att laga mat och hon gör det dessutom bra.
Undrar vem hon brås på *visslar*

Lite nya alster kommer inom kort, ska bara fota dem och lägga
in dem i datorn........

Ha en riktigt trevlig helg alla därute.....för det ska jag ha!

Kommentarer
Postat av: castru

Vilken bokstavsfamilj :D

Tack detsamma! :)

2008-02-09 @ 09:41:09
URL: http://castru.blogg.se
Postat av: TT

Ledig helg, vafalls!?
Nå, jag ska slita hela fyra timmar! :)
Ha de bra nu och njut!

2008-02-09 @ 10:50:36
Postat av: Madelene

Trvelig helg på dig oxå berith:D hoppas du rikitgt njuter. en annan ska flytta och flyttstäda :S KRAM

2008-02-09 @ 17:02:20
Postat av: Linda

Det var en kanonkväll=) Såå mycket god mat..konstigt nog vaknade jag dööhungrig haha. Det brukar vara så. Ikväll blir det schlager här på soffan. Anka å töserna får festa utan mig och Broman. Vi är dödströtta.
Ha en fortsatt skön helg. Kram

2008-02-09 @ 18:51:17
URL: http://blogg.aftonbladet.se/17864

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0