Rapport och Trevlig Midsommar

Tycker det är dags att lämna en liten rapport om min ansiktsförlamning.

Nu har det gått lite drygt 10 månader sen den där ödesdigra dagen när jag vaknade upp
med hela ansiktet snedvridet! Det har varit ups and downs under den här tiden. Många
tårar har flutit, men jag har även känt ett otroligt stöd både från familj, arbetskamrater och vänner!
För att inte tala om många av kunderna på badet som kramat om mig och hört sig för
hur jag mått. ETT STORT TACK TILL ER ALLA, ni är guld värda!

Det som hänt under den här tiden är att jag har fått akupunktur och massage. Jag har blivit mycket
bättre, men inte helt bra!

Igår var jag och fick botox runt ögat och ner på kinden och meningen med den behandlingen är
att muskeln ska kunna slappna av så inte ögat rycker när jag tuggar och mungipan inte åker
upp när jag blundar med ögat. Förhoppningsvis kan jag kanske också äta utan att dregla!
Det tar mellan 1-2 veckor innan det märks något resultat av den behandlingen och sedan
måste man fylla på efter ca 3 månader. Hoppas hoppas det hjälper!!

Inatt har jag sovit utan min ögonkammare!!!! Frågade ögonläkaren igår om hon trodde att jag
skulle kunna göra det och hon sa att jag skulle testa. Hade i massor med Viscotears (en gelé)
i ögat när jag la mig och gav sjutton i ögonkammaren....Det gick bra!! Ögat såg normalt ut i morse
och det betyder att jag blundat under natten...WOW Första gången på 10 mån utan ögonkammaren.
Gissa hur bra det känns!!

Tyvärr har det gått så lång tid nu, så jag kommer inte att bli helt bra. Jag kan bli något bättre, men
helt bra blir jag inte enligt doktorn. Gissar att det bara är att acceptera även om det är svårt....

Så här såg jag ut  Nyårsafton 2007...


Så här ser jag ut idag....

Kommentarer
Postat av: Carina

Min vän



Jag tycker att du är så stark och kämpar på, och just nu skulle jag vilja ge dig en bamsekram för att du är som du är. I mina ögon är du vacker som en ros (som du alltid har varit).



Kramizar

2008-06-19 @ 09:39:25
Postat av: Madde

det är jätte stoooor skillnad på fotona, jag tycker inte det syns på bild nr 2 att du har kvar förlamningen :D. Du är så fin och vacker Berith. stor midsommar kram

2008-06-19 @ 09:47:02
URL: http://maddilotion.blogg.se/
Postat av: TT

Enorm skillnad, fast du är ju alltid fin!!

Hoppas du får en bra midsommar med sol och god mat.

Jättekramar

2008-06-19 @ 10:34:53
URL: http://tyratok.blogg.e
Postat av: Linda

Vilken skillnad:)

Det var ju både bra och dåliga nyheter på samma gång...

Du är och kommer alltid att vara vacker!

Trevlig Midsommar och massa kramar:)

2008-06-19 @ 12:12:29
URL: http://blogg.aftonbladet.se/17864
Postat av: Milla

Du har egentligen ingen aning om hur vacker du är!! kramar om jättehårt

Jättetråkigt att läkaren tror att du inte kommer att bli helt bra men du har gjort fina framsteg nu ganska nyligen och bara det är ju guld värt. Skönt att du kan sova utan ögonkammaren. Vilken befrielse det måste vara!

Det är iallafall stor skillnad på korten!

Midsommarkramar! /Pillen

2008-06-19 @ 17:16:18
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Berith

TUSEN TACK

alla fantastiskt underbara goa människor som skriver så fint här i bloggen!

♥Kramar till er alla, Berith♥

2008-06-19 @ 18:33:41
URL: http://beriths.blogg.se/
Postat av: petra

Som jag sa idag på jobbet, med en utstrålning och personlighet som din Berith går det inte att vara annat än vacker som en dag!Massa kramar

2008-06-19 @ 22:19:27
URL: http://petera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0