Sommarväder

Vilket fantastiskt underbart väder vi har denna helg!

Igår var mannen och jag på bilträff i Wärsta som ligger
inte långt från Skokloster. Vi hade en underbar dag i
det vackra solskenet. Blev lite bränd på axlarna trots
solkräm....
Det vackra vädret fick mig att tänka tillbaks på vår
USA-resa och Grand Canyon då vi också hade ung. som en
svensk sommar vad gäller vädret.

Detta torn som vi såg långt borta, väckte vår nyfikenhet
image195

Det var ett utkikstorn uppfört på 30-talet. Det var arkitekten
Mary Colter som fick i uppdrag att uppföra en byggnad
som inte bara skulle ge största möjliga utsikt över
Grand Canyon, utan även smälta in i landskapet.
image196

Inuti var det så här vackert målat av Indiankonstnärer com
man anlitat för detta speciella uppdrag.
image197

Helt fantastiskt....
image198

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hoppas du får en bra söndag! :)

2008-06-01 @ 09:09:25
URL: http://wlisa.blogg.se
Postat av: C

Så fascinerande. Det måste ha varit mäktigt att vara där på plats. Skulle vilja se det med egna ögon, men jag tycker inte så värst mycket om att flyga så det blir nog inte av. Jag får nöja mig med att titta på dina kort istället.

Kram

2008-06-01 @ 09:13:08
Postat av: Milla

Wow så häftigt!! Där skulle jag också vilja vara.
kramis!

2008-06-01 @ 09:24:16
URL: http://millasblog.blogg.se
Postat av: Petra

Jäklar vad coolt! stämningen därinne måste ha varit fantastisk!

2008-06-01 @ 10:28:58
URL: http://petera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0