Olika intressen

Som väl de flesta av er vet vid det här laget så är jag väldigt
intresserad av att hålla på med korttillverkning och scrapbooking.
Tycker även det är kul att göra egna smycken även om det just
nu inte finns så mycket tid för det.

En sak som jag till viss del delar med min käre make är
intresset för gamla bilar, även om det inskränker sig till att ta
en åktur en varm sommardag...

Någonting som jag däremot inte tar så mycket del av är hans
intresse för gamla traktorer! Jag måste ju erkänna att jag tycker
han är jätteduktig som renoverat en gammal traktor från ingenting
till toppskick, men jag förstår inte riktigt tjusningen med det hela.

Nåväl, jag är glad för hans skull och ser att han trivs när han kan
åka på nån utställning med traktorn på släp och då är allt som
det ska vara. Det är viktigt att man låter den andra ha sina
intressen för att det ska fungera. Han gnäller aldrig över mina
timmar i scraprummet och det är jag tacksam för!!

Här är mannen på väg till Sevalla och vetrerantraktor-
plöjning. Traktorn han kör är en Massey Ferguson 35 av
årsmodell 1962 och den lilla sötingen på släpet är den
han renoverat från "skrot till toppskick". Det är en Ford 9N
1940-års modell och föregångaren till den kanske mer
kända "Grållen".





Kommentarer
Postat av: Milla

Hihi, jag kan se honom framför mig =) Men precis som du säger är det kanon att man har sina intressen och viktigt att låta varann ha det :)

Jag älskar dig!

2008-09-27 @ 12:10:34
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: TT

Mmmm... ni har det bra därute, jag är så avis på ert boende!

Hoppas ni båda får en jättebra helg, kramar!

2008-09-27 @ 13:24:31
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0