Skogspromenader igen...

Det blev tydligen nåt fel vid bildöverföringen i förra inlägget om
skogspromenader, så jag tog bort det! Skriver ett annat nu ist.

Jg skrev om hur skönt det är att ge sig ut på en skogspromenad.
Två gånger den här veckan har Milla och jag varit ut och tagit sköna 
promenader i skogen. Då har vi inte bara gått efter vägen, utan vi har
gett oss in på knappt framkomliga ställen.

Att ge sig ut i skogen på det här sättet är verkligen en lisa för själen.
All stress och alla "måsten" försvinner i takt med skogens brus och
man kan "bara vara". Det kallas livskvalité.
Att sedan ha sällskap av någon som uppskattar dessa promenader
precis lika mycket som jag själv, det är bara grädde på moset.

En annan sak som är bra med att gå i kuperad terräng är att det är
superbra motion! (läs träningsvärk ;) Ytterligare ett plus alltså!!

Igår var mannen och jag och "gjorde" Kungliga Huvudstaden. Vi tog
tåget dit 9.00 och tillbringade hela dagen där. Man kan lösa ett 24
timmars kort i Stockholm som gäller på tunnelbanan, buss, färja
osv. Superbra!! För 100:- får du sen åka så mycket du vill under ett
dygn! Vi promenerade på söder och var även ut till Långholmen och
kollade på det gamla fängelset där Sveriges bovar fick sitta från nån
gång på 1700-talet fram till 1975 då fängelset stängdes. Numera är
det hotell och konferensverksamhet där. Det finns även ett museum
om man är intresserad av att se hur fängelset drevs och såg ut.
Vi kollade inte där den här gången utan det får bli en annan resa!


Bilden från deras hemsida.


Kommentarer
Postat av: Petra

Heeej Berith min "extra mamma" :)Jag lovar att ta det lugnt ibland,snart ;P Hur mår du nu? Läser om allt så fort jag hinner. jag är på din sida,nästa gång nåt dåligt händer dig besöker vi han däruppe ihop och snackar lite allvar med honom ;D massa kramar

2008-09-13 @ 17:35:35
URL: http://petera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0