Dan före dan före dopparedan...

Säger man så nu för tiden? Finns det människor som
fortfarande har dopp i grytan eller är det något gammalt
och utdött?
Skulle vara intressant att veta.

Idag skall jag jobba på K-badet, men först är jag bjuden
till mamma på lunch. Min syster och någon mer kommer
också dit, så det blir en trevlig stund innan jobbet.

Igår var vi bjudna till dotter Anna o hennes kille. Vi fick
jättegod lasagne o sallad. Efter det blev det fika och
julklappsutdelning. Dotra med sällskap åker upp till
Drevdagen (42 mil) idag, där de skall fira jul och nyår
med hans släkt o vänner.

Tror det kommer att bli jättelugnt på badet idag. Säkert
att folk har annat för sig så här sista dagarna innan jul
än att åka till ett badhus. I morgon däremot skall jag jobba
i Lifebutiken på stan och där kommer det säkert att bli
full rusch!

På vägen hem i morgon hämtar jag upp dotter Linda som
skall hjälpa mig med det sista inför julafton när vi skall ha
jullunch här hos oss. Skinkan skall griljeras, glögg skall
drickas......he he.


Kommentarer
Postat av: Milla

Vilket fint julkort! Ha en bra dag! Kram!

2009-12-22 @ 09:52:13
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Petra

På farmors julbord finns det ALLTID dopp i grytan, annars ingen jul ;) Stor julkram Berith min vän <3

2009-12-22 @ 13:10:39
URL: http://petera.blogg.se/
Postat av: Anonym

Naturligtvis finns det dan före dan före dopparedan och dopp i grytan!!!! Tack för senast, julklappar på julafton, tjoho.

2009-12-22 @ 22:01:36
Postat av: TT

Ha en himla trevlig och underbar julafton!!

Julkram från oss!

2009-12-23 @ 23:10:35
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0