För se det snöar....

Ett par minusgrader och ett rejält snötäcke utanför dörren.

Det började ju snöa i går kväll och det har kommit en
hel del av den varan under natten! Konstaterar att det
fortfarande snöar därute! Visst blir det ljust och fint när
snön kommer, men ack så besvärligt med mycket av det
vardagliga.

Det jag först och främst tänker på är bilkörningen.
Gillar inte att köra bil på vintern, men när man bor som jag gör,
med ca 4 km till närmaste busshållplats, är man tvungen!
Bara att ta sig av gården kan ibland vara ett helt företag och
blåser det ute kan vägen upp till stora vägen ha drivit igen och
då är det definitivt inte kul...

Nåja, jag ska väl inte måla fan på väggen för det. Oftast går
det ganska bra, men nog sitter hjärtat lite närmare halsgropen
vid bilkörning på vintern.

9 dagar kvar till julafton är det i vilket fall som helst vare sig
det snöar eller inte. Har inte riktigt alla klappar klara, men det
mesta är fixat. Har ett hyfsat schema fram till jul, så det känns
rätt ok med tanke på vad jag behöver hinna med här hemma.

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Kommentarer
Postat av: Syster

Hejohå!

Nu känner jag mej riktigt insnöad. Det har hållt på sen i gårkväll och har inte slutat än. Skulle till banken och till affären men det var ingen som hade plogat. Jaja vi ses till våren, jag ska till mor nästa tisdag. Ha det bra

2009-12-15 @ 22:10:36
Postat av: Milla

Jag har också varit ute en sväng och sliat på vägarna idag. Inge vidare väglag att köra bil i... gruff. Annars myser jag faktiskt! Så ljust och fint!

2009-12-16 @ 18:47:21
URL: http://millasblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0