Ibland är gudarna goda, eller forts. på remissfrågan..

Ni som följer min blogg vet att jag försökt få remiss till
Karolinska Universitetssjukhuset för en ev. operation
av min ansiktsförlamning. Tog ju kontakt med familjeläkaren
som inte hade rätt att skriva denna remiss.

I måndags var jag upp till öronmottagningen med lite papper
jag dragit ut från Karolinskas hemsida ang. hur denna nerv-
tranplantation går till. Hade även lagt med ett brev där jag
berättade hur jag känner och mår. I morse hade jag telefontid
med min doktor på öron. Hon var jätteförstående över min situation
och sa att jag var ett ovanligt fall eftersom jag inte blivit återställd
efter så här lång tid. Hon förstod min situation, men var tvungen att
höra med sin chef ang. remissen. Det är ju bla. en kostnadsfråga sa hon.
Hon skulle skriva ett brev till mig när hon pratat med honom och
tala om ifall det blev remiss eller ej.

Okay tänkte jag, det kommer säkert att ta ett bra tag innan hon lägger
fram mitt fall för honom och innan det kommer ett beslut. Döm om
min förvåning när telefonen ringer efter en timme och det är doktorn
som berättar att hennes chef gått med på att hon skickar en remiss!
"Jag skickar den redan idag" sa hon till min förvåning. Trodde inte
det var sant. Det kan ta tid innan jag blir kallad till undersökning och det är
ju inte säkert att de bedömer att en operation är lämplig för mig, men
nu är iaf. bollen i rullning!!

Nu vågar jag hoppas på att kanske kunna återvända till ett någorlunda
normalt liv igen!!!


Kommentarer
Postat av: Milla

Hoppas, hoppas hoppas :) Gald för din skull att det iallafall gått så här långt!

2009-06-10 @ 20:48:21
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Bettan

Håller tummarna för dig vännen!

Då är ju jag också ett ett ovanligt fall som inte heller har blivit återställd. Jag fick ju min ansiktsförlamning januari 2006.Väntar med spänning på vad du får för svar, kanske jag också kan ta upp det med min läkare i så fall.

Ha en bra dag! KRAM

2009-06-11 @ 07:17:50
URL: http://bettansblog.blogspot.com/
Postat av: challis

jätte roligt berith, hoppas att det går vägen...kramar

2009-06-11 @ 07:26:16
Postat av: TT

Wiiiih! Grattis, måste det ju bara gå vägen!

Kram!

2009-06-11 @ 11:36:20
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Syster

Jag hoppas det går vägen. Även om det inte blir operation kanske det finns annat som fungerar. Jag är såååå glad för din skull. Hoppas inte väntan blir så lång. Kram

2009-06-11 @ 15:00:32
Postat av: carina

hoppas att det går vägen. det är du värd. Håller tummarna :-)

2009-06-11 @ 17:20:42
Postat av: Petra

ÅH GRATTIS!!!!!!!!!!!! MASSA KRAMAR

2009-06-12 @ 18:54:00
URL: http://petera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0