Tisdag

Idag känns det faktiskt bättre, har fortfarande lite svid i halsen,
men huvudet känns inte lika tungt som igår! Är ledig idag också,
så det är bara att ta det lugnt och fortsätta med mina medikamenter!

Tack alla goa för era krya-på-dig hälsningar!!

Vill inte ens titta ut genom fönstret! Hur kan det vara så grått och
trist? Jag vet att det är ett j*a gnällande om vädret, men det är så
ooooootrooooligt deprimerande. Får bli en skön innedag med lite
scrappande kanske. Har redan gjort massor med julkort, så jag tror
nog att det räcker på den fronten. Får leta lite foton att scrappa med!

Nu är det 10 dagar kvar tills jag får komma och undersöka nerv-
aktiviteten i ansiktet. Det skall bli så spännande att höra vad de säger.

Har genom min blogg kommit i kontakt med en kvinna vars man fick
ansiktsförlamning för ca. ett år sedan. De hade inte alls fått hjälp på
samma sätt som jag fick då i början. De hade bla fått träffa en neurolog
som var otroligt nonchalant och mest suttit o mumlat i diktafonen hela
tiden. Blir så beklämd när jag hör detta!! Jag har ju träffat både doktorer
och sjukgymnast som varit hur gulliga som helst! Tänk att det kan vara
så olika beroende på var du bor och vilken vårdinrättning du hamnar på!
Att det gick att få botox för att kunna fungera någolunda normalt, hade
de inte ens hört talas om...

Jag berättade för kvinnan om den hjälp jag hade fått med massage,
akupunktur och botox och sa till henne att undersöka hur hennes man
kunde få samma hjälp. Tyvärr är det lätt så att har man blivit illa bemött
och inte fått hjälp, så orkar man till slut inte försöka längre.

Hoppas du hustru till mannen läser detta, för till dig vill jag säga:
GE INTE UPP!!!!

♥Kram♥






Kommentarer
Postat av: Milla

Söta goa du!! Älskar dig!!

2009-11-17 @ 12:06:29
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Syster

Skönt att du känner dej bättre. Om du vilar så mumlar jag. :-)

2009-11-17 @ 16:59:56
URL: http://britthallsta.blogg.se/
Postat av: Vally

Tack min vän.

Vi eller jag skall ta nya tag.

Bra att du skriver om det.

/Vally

2009-11-17 @ 19:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0