Brrrrr.....

....vad jag tycker det är kallt! Ja ja, gnäll, gnäll, men
jag gillar inte att frysa. Det är som om kroppen går ner
på sparlåga den här tiden på året. Jag fryser nästan jämt!

Annars tycker jag om hösten med sina varma fina färger.
Det är skönt att ta en promenad när solen skiner och luften
känns skön att andas.

Nedräkningen har börjat tills jag slutar i Sala och börjar jobba
i butiken nere på stan. Det är blandade känslor, för jag trivs
ju med butiken i Sala och med jobbet som sådant. Det är
resandet som är det jobbiga. Dels gillar jag inte att köra bil
på vintern och sedan är det även besvärlig med mitt högra öga.

Vid bilkörning i mörktet är det jobbigt att få möte eftersom irisen
i mitt högra öga inte kan sluta sig ordentligt efter ansiktsförlamningen.
Jag blir otroligt bländad och har svårt att se ordentligt direkt efteråt.
Samma fenomen blir det om dagsljuset är starkt, men då kan jag
använda mina solglasögon för att få skydd. På kvällen går ju inte det.

Ser även fram emot att komma tillbaks till Lögis och jobba igen! Trivs
ju så bra där, men det har inte blivit mycket jobb där sedan jag
började i Sala. Det skall bli kul att träffa alla igen!



Så här vacket var ute i onsdags när Milla o jag tog en
skön höstpromenad på 5 km.

Kommentarer
Postat av: Milla

Jaa, burr vad det är kallt! Jag längtar redan till våren...

Hoppas vi kan ta en repris på promenaden snart. Idag är jag förkyld och känner mig eländig så idag ska jag endast lägga kraft på att vila och orka jobba... men onsdag eller torsdag kanske om jag inte blir sjuk... Kram!

2009-10-05 @ 12:25:17
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Syster

Kära syster!

Jag fryser också men jag tänker på sommar.

Jag ska hälsa på dej i butiken i stan.

Kram

2009-10-06 @ 14:38:31
URL: http://britthallsta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0