En vecka går fort

Fattar inte att det är en hel vecka sedan jag uppdaterade här!
Som vanligt schvischar tiden iväg med raketfart.

I dag är det anställningsintervjuer ang. vem som skall ta vid efter
mig i Sala. Nu är det ju bara 2 veckor kvar tills min tjänst som
tf butiksansvarig är slut. Känns lite vemodigt samtidigt som det
skall bli skönt att slippa åkandet.
Jag lämnar en fräsch och fin butik och hoppas den som kommer
kan fortsätta sköta den så.

Ser iaf fram emot att slippa åkandet som sagt och att få jobba
här i Västerås igen. Får ju bara 15 tim/v på butiken nere på stan,
men jag ska få timmar på Lögis igen och det ser jag verkligen
fram emot! Hoppas bara att det inte blir konflikter med 2 jobb!
Det får framtiden utvisa!

Jag har gjort massor med kort, både vanliga grattiskort och
julkort. Bevis kommer bara jag får in dem i datorn.

Nu ska jag göra mig i ordning och åka hem till älskade dotter Milla.
Hon har varit krasslig en längre tid, men idag kände hon sig lite
bättre och ville bjuda på kaffe. Det ser jag fram emot!

Önskar ibland att jag kunde dela på mig så jag räckte till lite mer
för min goa fina väninna också. Hon har en tuff period nu efter
en bröstcanceroperation hon gjorde för en tid sedan.
Tänk att vissa människor skall behöva råka ut för det ena efter
det andra. Hur mycket skall man orka?

Till min fina väninna C.

Läser du detta min fina vän, ska du veta att du alltid är i mina
tankar även om det går ett tag mellan gångerna vi ses!
Du är en sån fin människa och allt du gått igenom de sista 15
åren är mer än en människa ska behöva göra under en hel
livstid. När den ena bedrövelsen ser ut att avta, kommer nästa
som ett brev på posten. Många är de gånger du gråtit och jag
har stått vid sidan om och önskat jag kunnat vrida klockan tillbaks
till innan allt detta hände.

Minns du hur kul vi hade på Kom Vux när vi pluggade in gymnasiet.
Hur vi kämpade och skrattade om vartannat. Du var jätteduktig
på matte och jag på språk. Vi hjälpte varandra och stog vid
varandras sida. Jag lärde känna en helt underbar tjej och
medmänniska.
Sedan började det onda.....och så har det fortsatt under åren

Jag har gråtit med dig, jag har förbannat allt som går att förbanna,
jag har givit dig healing, jag har köpt en blomma till dig ibland och
försökt muntrat upp dig lite. Önskar jag även kunnat ta bort det
onda, men tyvärr har jag inte den förmågan.

Du är och förblir en av de finaste människor jag känner och jag är
glad och stolt att du är min vän!

Kommentarer
Postat av: Milla

Snyftar Saknar ord! Vilken UNDERBAR vänskap ni har! ♥

2009-10-14 @ 10:06:29
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: C

Berith min vän. Vem är väl som du? Ingen i hela världen. Tårarna rinner nerför kinderna, samtidigt som jag sitter med ett leende på läpparna. Önskar också att klockan gick att vrida tillbaks ibland, men det är bara att kämpa på. Det vet ju både du och jag. Jag är så enormt glad och tacksam att få ha dig som vän.



Kramizar

2009-10-14 @ 14:22:30
Postat av: Anna

Men mamma va fint.. fick tårar i ögonen! Sådana vänner ska man vara rädd om!



kram

2009-10-15 @ 13:11:43
URL: http://enbea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0