Regntunga skyar...och två år med ansiktsförlamning

Ja så ser det ut när jag kollar ut genom fönstret.
Tror det skulle klarna upp frampå dagen och det
får vi väl hoppas!

Konstaterar att det är 2 år sedan jag fick min
ansiktsförlamning och det har varit 2 år med många
ups and downs! Där har varit dagar som känts natt-
svarta med hopplöshet och gråt och där har varit
dagar som känts relativt bra. Tankarna har varit många
under de här åren och frågorna likaså.
Alla dessa varför....

Utseendemässigt har förlamningen gått tillbaks en hel
del, men det är egentligen det som inte syns som är
det jobbiga. Att inte kunna tugga ordentligt, att ständigt
bita mig i kinden o läppen när jag äter, att dregla när
jag äter, att inte kunna stänga ögat ordentligt, att det
rycker i ögat när jag tuggar osv.
Såna saker som andra kanske inte lägger märke till,
men som är väldigt påtagliga för mig!

Nåväl, snart är det den 16 september och jag får komma
till Karolinska och experterna där för att se om det går
att göra någonting. Resurserna finns, frågan är om jag
är en passande kandidat för en ev operation. Vad som än
händer så slipper jag iaf undra om det går att göra nåt!

Ha det alla goa där ute!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det två år sen?!

Ja, jag håller verkligen tummarna för dej för precis som du säger tycker ju vi att du är en snygging som vanligt men det andra märker vi inte så mycket av...

Tore har gjort en skrapning i prostatan, ingen större affär egentligen men det var tydligen mer än dom hade tänkt.

Men han kommer nog hem idag och får vila.

Kramar!

2009-09-04 @ 11:15:52
Postat av: TT

Oj, det var jag!

Tänkte inte på att jag bytt dator. :o)

2009-09-04 @ 11:16:42
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Milla

Trevligt att se dig idag på stan!! Tänk att vi så ofta är där samtidigt s.

Jag håller tummarna för besöket på Karolinska och hoppas verkligen att de kan göra något, det vore ju toppen! Hur som helst så är du min underbara, goaste mamma! Love U!!

2009-09-04 @ 12:32:00
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Anna

Älskar dig min mamma!

2009-09-17 @ 00:21:26
URL: http://enbea.blogg.se/
Postat av: Jonna

Hej, hamnade av en slump på din blogg när jag sökte på google inom området. Jag är en 41-årig tjej som har precis samma problem som du. Går också på Karolinska sedan flera år för halvsidig ansiktsförlaming sedan 10 år efter en operation. Är aktiv, bor i Sthlm,jobbar med IT, har 3 små barn och kämpar dagligen med alla de problem som det här innebär, så jag vet exakt vad du går igenom. Är lite nyfiken på hur din förlamning uppstod? Du får gärna maila mig. hälsningar Jonna

2009-10-06 @ 19:30:02
Postat av: andre

ja har haft samma o ff har det kvar faktist--

problemet hade löst sig om man hade fått direkt kortison,,,,men tyvär ,de rekomenderar inte det...trots att det inte skadar alls..

många kan bli friska på några timmar eller dagar..

om (som ja sa ovan )man får direkt kortison..

va synd ,,,utomlands d första de gör ,,ger kortison...i sverige tar lång tid att börja med,,alltid sist i världen



http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/kortison-baest-mot-ansiktsfoerlamning-272218

2010-03-15 @ 00:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0