Frankensteins syrra....

Ja vad ska man säga, så här såg jag ut 31/3, alltså dagen efter
operationen! Idag ser jag om möjligt ännu värre ut. Är jättesvullen runt
höger öga. Det är som en oformlig massa där ögat sitter i mitten
och ännu mer blåmärkt i ansiktet!

Kunde inte ens i min vildaste fantasi föreställa mig att det skulle vara
så besvärligt. Det som inte syns i bild är alla agraffer (små metallklämmor)
som sitter i en ring runt pannan och ner på utsidan av ögonen. Inne i munnen
har jag stygn och har därför bara fått äta flytande i 3 dagar. Från idag får
jag äta mosad mat i 5-6 dagar och det känns jätteskönt! Undrar hur det smakar
med mosad sill...

Har varit ganska snurrig i skallen och lite illamående hela tiden. Doktorn sa
att när man opererar så nära ögonen så kan detta fenomen uppstå. Då
är det bara att ta det lugnt och ligga ner en stund så brukar det ge med sig!
Har iaf fått sova riktigt skönt i natt som var och har ännu inte tagit någon
värktablett. Känner att det är dags nu, men glad att jag klarat mig såpass
länge iaf.

Ja ni, sånt ser livet ut för mig just nu, jag vet att det blir bättre undan för
undan, men just nu är det en klen tröst :(



Önskar er alla en Glad Påsk så hörs vi snart igen!

Kommentarer
Postat av: pernilla

Å jag hoppas verkligen att mosad sill smakar gott!

Nu kan det bara bli bättre, Berith. Krya på dig nu och ta hand om dig!



Kram Pernilla

2010-04-02 @ 11:25:17
URL: http://pernillalundins.blogspot.com
Postat av: Petra

Åh stackars fina Berith! Nu kan det bara bli bättre och bättre och tänk på allt du slipper som torra ögon och mun och dreggel osv. Plus att du kanske går ner mer nu ju som sagt :) Hang in there! Kramar <3

2010-04-02 @ 12:18:31
URL: http://petera.blogg.se/
Postat av: carina

Hej moster, sill smakar nog lika gott som mosad. Nu är ju operationen gjord o nu går det åt rätt håll. Du har Kalle o dina barn som stöttar o kanske andra också, det är mycket värt att ha folk som älskar en runt om kring, o då är det ingen som bryr sej om att du ser ut som frankensteins syster, det är ju insidan som räknas, Kramiz Carina

2010-04-02 @ 12:33:21
Postat av: vally

Det kommer att bli jättbra. Det ser jag.

Älskade, kära, lilla rara du.

Det psykiska lidandet har nog varit värre tror jag.

Inga rynkor i alla fall :-))

Kram

2010-04-02 @ 12:54:16
Postat av: Syster

Lilla syster, jag gillar Frankenstein och hans syster. Jag gillar också regnbågar med alla underbara färger, och bäst av allt är att vid slutet av regnbågen finns en skatt. Vem kan det vara måntro. Jo min lillasyster.

2010-04-02 @ 16:49:32
URL: http://britthallsta.blogg.se/
Postat av: Berith

Britt. Tack så mycket för de fina orden! Kram

2010-04-02 @ 17:31:18
URL: http://beriths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0