Nämen fy för tusan...

....ja precis så känns det....herregud!!!! Ser ut som en misslyckad
kopia av Frankensteins syrra.....Det var det jävligaste!!!!! Jag är tejpad
i nästan hela ansiktet och det lilla av huden som sticker fram har en
obeskrivlig kombination av de flesta färger i paletten!!! Höger öga är
knappt synligt innanför det tjocka oformliga som skall föreställa övre o
undre ögonlock....Om jag känner ovanför pannan så sitter det ett antal
metallföremål där, agraffer heter det visst...säger ju att jag ser ut som
Frankensteins syrra!!!!

Har haft fruktansvärt ont och därför inte orkat skriva nåt förrän idag!
värken har släppt lite grann, men den finns här fortfarande, believe me!!

Vi tar det från början....
Jag ringde Karolinska i måndags kväll i tron att jag bara skulle ringa för att
få operationstid till tisdagen. Då säger de att helst ska jag komma redan då,
på måndagskvällen....ok, bara för guben att skjutsa mig till Stockholm.
Fick ett rum och order att duscha med Descutan! Tvi tusan för detta
decinfektionsmedel. Det tar inte bara bort bakterier från kroppen, det känns
som det tar bort allt fett också. Man blir en supertorris...

Morgonen därpå var det dags för dusch med samma uttorkande medel
och nu riktigt fnasade det när jag gick. Sen var det bara att vänta och
vänta....först vid 11.30 blev jag körd till operation!
Gissa hur hungrig jag var då som inte ätit sen kvällen innan!

Vaknade vid 3-tiden på uppvaket och mådde pyton, sen spydde jag galla
hela dagen fram till midnatt när det lugnade ner sig. Finns inte ord för hur
det kändes! Den natten var inte rolig. Jag slumrade, drömde, hade ont
bortom allt förnuft, fick dropp, syrgas, smärtstillande, allt i ett enda töcken!

Som guben sa: "Hade jag vetat att det skulle bli så här, hade jag aldrig
släppt av dig vid Karolinska"......

Nu är jag iaf hemma och får ta en dag i sänder. Skall på återbesök 9/4
och slipper förhoppningsvis all tejpen då.

Det var allt för tillfället!


Kommentarer
Postat av: Karin

Här kommer KRYAKRAMEN !!!!!



/Karin

2010-04-01 @ 10:05:53
URL: http://bippeliboppen.bloggagratis.se/
Postat av: Milla

Välkommen hem igen och SÅ hemsk ser du inte ut. Förresten kommer det se toppenbra ut när tejpen försvinner! Tack för kaffet idag. Love U!

2010-04-01 @ 12:06:44
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Kalle

Jag beundrar din tapperhet att genomgå det här. Det blir säkert jättebra när det äntligen är över. Du kämpar och jag stöttar. Kram.

2010-04-01 @ 13:00:11
Postat av: Petra

Starka modiga underbara Berith! Vad underbart när det är över sen! Stor kram!

2010-04-01 @ 15:56:48
URL: http://petera.blogg.se/
Postat av: KnurraLinda

Hoppas att det går över fort!

är det nu mannen inte vill gå ut med dig (och få ondskefulla blickar) av alla som ser dig? haha;)

Kram Kram

2010-04-01 @ 19:41:01
URL: http://blogg.aftonbladet.se/knurralinda
Postat av: TT

Nämen,härre gud!

Jag tyckte det var lite konstigt att du inte skulle komma in kvällen före op.

Och att du blev så dålig efteråt... hoppas det ger sej snabbt och du blir superbra!! Kramar!

2010-04-01 @ 22:22:42
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Spooky

Massor med friskhetskramar och en glad påsk önskar jag dig.

2010-04-02 @ 00:00:01
URL: http://spooky78.blogspot.com
Postat av: Vally

Gu´va du är modig och fy tusan vad ont du måste haft och har!!! Du kommer att bli vacker som en dag och alla avslankade kilon kommer att vara pricken över i:et.

Nu får guben se upp.

Man måste skämta annars blir det outhärdligt.

Min gube fick beskedet att botoxbygget bara skulle ge större förlappning efteråt. Låter vettigt. Ja du vet ju att det bara är en temporär lösning.

Jag tycker att du valt rätt.

Spännande att få se ditt nya jag.

Stor påskkram och allt gott

Vally Birgitta

2010-04-02 @ 10:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0