Det blev inget tandläkarbesök...

...istället har jag tillbringat dagen uppe på HIA, hjärt-
intensiven!

Vaknade i morse 05.30 av att telefonen ringde. Det var
min bror som meddelade att mamma var dålig och låg
på Hjärtintensiven. Hon kunde inte andas ordentligt och
hade larmat hemtjänsten som i sin tur larmade ambulansen.

Kastade på mig kläderna och åkte snabbt som attan upp
till lasarettet där mammisen låg uppkopplad med en massa
apparater. De misstänkte en hjärtinfarkt! Hon kunde inte
andas ordentligt utan hade andningsmask.

Har varit däruppe hela dagen, men åkte därifrån vid 16-
tiden. Pratade nyss med en sköterska där och svaret på
lungröntgen visade vatten i lungorna pga hjärtsvikt!
Till saken hör att mamma har både astma och KOL och
alltså lite besvär med andningen redan innan!

De provade att koppla bort andningsmasken vid flera tillfällen,
men då blev det besvärligt och syresättningen i blodet sjönk,
så hon måste ha den tillsvidare! Nu får hon ligga kvar på
intensiven över natten iaf och blir troligen flyttad i morgon...

Lilla mammisen, jag ber till alla höga makter som finns att du
måtte klara detta och bli bra igen!

♥Älskar dig mamma♥

Kommentarer
Postat av: Milla

Lilla mormor! Jag blir så ledsen!! Hoppas hon kryar på sig snart!

2010-08-17 @ 21:10:28
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: C

Fy så tråkigt. Hoppas B kryar på sig snabbt. Sänder mina varma hälsningar till henne.



Kramizar

2010-08-18 @ 09:13:19
Postat av: Petra

Skickar en tanke och ett par hållna tummar för din mams och kärlek till dig fina berith <3

2010-08-20 @ 00:05:30
URL: http://petera.blogg.se/
Postat av: Bettan

Fy katten Berith. vet hur det är min mamma hade också både astma och kol.Så jag vet villket helvete dom har. Kram

2010-08-24 @ 20:18:38
URL: http://bettansblog.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0