Inspiration....

Photo: Det senaste pysslet
Var till Westerqwarn med bror o svägerska igår och kollade på Evelina Jämsä's
utställning. Hennes tavlor ger mig rysningar och stämmer så väl in på det jag
gillar och håller högt....
 
De är lite "andliga" och har nåt stort över sig. För mig förmedlar de att vi aldrig
är ensamma, utan det finns annat runtomkring oss. Vi kallar det för olika saker,
men det finns där. Det är jag övertygad om.
 
Jag hade ju en period i mitt liv i början av 90-talet när jag målade ganska mycket.
Jag använde akvarell. Blev aldrig helt nöjd med det jag gjorde utan tyckte att
vad har jag att komma med? (Tror det kallas jantelagen :D)
Sparde en del av mina alster, men en hel del kastades bort, bla de tavlor som hade
lite andligt motiv...var så osäker!
 
Nu känns det rätt att ta upp den tappade tråden igen och jag får sån inspiration av
Evelina, Karolina Lohiniva och ett par andra duktiga tjejer......
 
Jag målar, gör misstag, målar över och försöker igen....precis som i verkliga livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0