Dan före dan före dan före dopparedan...

Ja nu lackar det verkligen mot jul.

Idag är det 4:e advent och jag har varit ledig. Från jobbet
är det bäst att tillägga, för så värst mycket ledig har jag
inte varit. Dagen har gått åt till att julhandla, städa, skriva
julkort, julpynta och tvätta...men det känns faktiskt riktigt bra!
Fick god hjälp av min "gube" med städningen, så den var
snart avklarad!

Nu sitter jag här vid datorn och bara tar det lugnt. Jag jobbar
både måndag och tisdag, men det känns som allt är i hamn
så att säga. Mina båda tjejer A och L, samt gubens båda
söner H och J kommer på jullunch på julafton. A som är
superduktig på att fixa mat har lovat att göra Janssons
frestelse och köttbullar. Senare på kvällen bär det av hem
till barnbarnen med deras julklappar. Det ser jag verkligen fram emot!
Det är så mysigt att se deras tindrande ögon när de öppnar paketen.

Igår var vi hemma hos dotter A och grattade hennes kille som fyllde 30 år.
Hon hade gjort potatisgratäng med köttfärsbiffar o supergod sås.
Till det hade hon fixat cole slow...MUMS!
Kaffe o hemgjord tårta smakade inte heller fy skam. Som grädde på
moset sjöng hon en egenkomponerad sång för sin kille. Jag kan lova
att det var många ögon som tårades, inklusive mina egna. Sååå
himla fint skrivet och så vackert sjunget. Hon har en superfin sångröst
min goa tjej!
TUSEN TACK FÖR EN SUPERTREVLIG KVÄLL!!

Så här stämningsfullt var det hos oss i morse vid frukostbordet!






Kommentarer
Postat av: Milla

Åh, så mysigt det ser ut. Jättefint foto!

2008-12-21 @ 21:11:27
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hej!

Vi på StämpelBoden letar efter smultron att trä på vårt strå?

Kanske kommer du och dina alster bli ett av dem?!

Vill du veta mer om vår bloggjakt eller bara få lite inspiration?

Då är du välkommen till vår blogg & glöm inte att lämna ett spår....

http://stampelbodens.blogg.se

Kramar från Bloggjägaren Anneli

2008-12-22 @ 20:25:55
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com
Postat av: TT

Vilken fin adventstake!

2008-12-23 @ 07:59:01
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0