Ny dag, nya möjligheter

Tänk så lätt det är att fastna i gamla spår. Man vet att
det fungerar bra på ett visst sätt och så är man rädd
för att det inte blir bra om man förändrar. Undrar varför
det är så egentligen. Det kan ju bli hur bra som helst
om man bara vågar ta klivet.
Lite av min paroll är. Bättre att prova och misslyckas, än
att inte prova alls!
Hur som helst blir man en erfarenhet rikare!

Jag har fått förfrågningar hur jag burit mig åt för att gå
ner i vikt. Jag har gått med i Må Bra Lättviktarna på nätet.
Du får skriva in din vikt, längd och ålder och utifrån det
får du veta hur många kalorier/Må Bra Poäng du kan äta
på en dag för att gå ner i vikt. Du kan även föra matdagbok
om du vill. Jag gör det för att hålla koll på vad jag äter, annars
är det väldigt lätt att det "slinker ner" ett och annat  för mycket.
I princip får du äta vad du vill, bara du håller dig inom dags-
mängden. För mig funkar det jättebra!! Du får också en egen
blogg där du kan bli peppad och peppa andra. Riktigt kul!!

Har även börjat röra mig lite mer än tidigare och det är bra för
både kondition och blodtryck som legat lite högt!


Här kommer de sista av korten jag gjorde under
min kreativa lördag, håll tillgodo!

image117

image118

Snart är det Alla Hjärtans Dag
image119

Kommentarer
Postat av: Syrran

Jag är faktiskt stolt över att du som min syster fixar det mesta. Det är sant som du säger att det är bättre att prova och misslyckas än att inte prova alls. Jag har förstått efter flera år av "prov att minska i vikt" att jag har ingen karaktär. Jaja så är det här i världen. Jag tröstar mig med en liten chokladbit. :-)

2008-01-24 @ 15:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0