Hembakt äppelkaka...

I morse blev jag så glad på jobbet!!

För att börja från början så jobbar jag ju på ett av baden
här i stan. I mitt jobb ingår även att spola rent uppe i
duschutrymmena flera gånger om dagen. Så härom dagen
när jag var däruppe var det en "dam" som gnällde och sa
att jag spolade på hennes fötter och att jag borde varna när
jag kom. Nu hade jag varnat, inte bara en gång utan två,
men det hade hon inte hört! Andra kunder hade däremot hört
det och kom till mitt försvar! Tack!

En av dem som hörde hur hon gnällde utan orsak var en
supertrevlig dam, vi kallar henne B. Hon sa att hon uppskattade
vårt arbete och att jag inte skulle bry mig om: citat,
"den gnälliga kärringen".

Så i morse kom B och hennes lika trevliga man G och badade igen.
B hade med sig en hembakt äppelkaka som hon gav till mig med
orden: "Här får du Berith som tröst för gnället du fick ta emot
härom dagen, helt obefogat".
Jag blev så strålande glad och hela min dag var räddad!!
Tusen tack goaste B!!

Ikväll har jag varit på ett jympapass. Kändes jättebra och var inte
ett dugg besvärligt trots att jag inte tränat på jättelänge. Nu är
det bara att fortsätta på den inslagna vägen!!

Go for it!!

Kommentarer
Postat av: TT

Är det någon som inte förtjänar skäll så är det väl "miss serviceminded" själv!!

Tur du fick hjälp och belöning av godbitarna till gäster som faktiskt finns.

Träna lugnt! :)

2008-11-13 @ 22:13:44
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Berith

Ja det är som du säger tur att det finns så gulliga gäster som B och G annars skulle man inte palla så länge!

2008-11-14 @ 07:53:32
URL: http://beriths.blogg.se/
Postat av: Bettan

Hej vännen!

Hoppas att allt är bra med dig, var bara tvungen att kika in och säga HEJ nu när jag hade lite ork över. KRAM Bettan

2008-11-14 @ 20:06:35
URL: http://bettansblog.blogspot.com/
Postat av: Milla

Åhh så underbart att du fick äppelkaka!! Så härligt att höra att det finns så rara badgäster också! Glad för din skull!! KRAM!! /Milla

2008-11-14 @ 21:13:18
URL: http://millasblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0