Trick or treat...och nytt jobb

...njaaa, inte riktigt så var det väl igår, men lite lurendrejeri var det.

Det är så att min systerdotter Carina i Hallatahammar fyllde 40 år
igår och hon trodde att hon skulle ut och äta med den närmaste
familjen. Tji vad hon bedrog sig och gissa hur förvånad hon blev
när hon klev in på restaurang La Torre och det satt 25-30 personer
till där och väntade på henne...tihi.

Hur Carinas dotter S och min kära syster lyckats samla ihop alla
släktingar är mig en gåta. Där var folk som jag inte sett på mååånga
år...men kul var det och Lax på planka var ett bra matval! Till och med
min lilla mamma, som normalt har myror i byxorna och vill hem ganska
fort, var kvar lika länge som vi var. Kul kul.

När man träffas så där sällan som vi faktiskt gör i vår släkt, slår det mig
återigen hur åren flyger fram med oss. Den och den fyller 40, 50 eller 60
och tom 70!!
Var det verkligen så länge sedan det var 20, 30 eller 40? Ja tydligen.

I torsdags var jag och hälsade på min goa väninna Carina och det är
alltid lika trevligt. Lite tråkigt bara att det sker så sällan. Varje gång vi
träffas tänker jag att det inte får gå så länge till nästa gång och ändå
springer tiden iväg!

Fick igår även reda på att jag fått ett graviditets vikariat på Life hälsokost
butik i den nybyggda gallerian i Sala. Det är bara på 22 tim/v, men jag
får vara kvar som timmis på badet så jag kan fylla upp med tid.

Tänk att vid min ålder få pyssla med det som intresserat mig hela
mitt liv. Alternativ/naturmedicin och hälsokost har jag varit intresserad
av i mååååååååånga herrans år. Helt underbart att få jobba med det
och inte minst att få jobba med C som tidigare förestått Life ute på Hälla
här i Västerås. Hon är jättekunnig inom sitt område!

Enda kruxet blir väl resorna eftersom jag inte gillar att köra bil på vintern,
men ska kolla upp hur det går med tåg eller buss.
5/1 2009 börjar jag där och det passar bra eftersom mitt vikariat på
badet går ut 31/12 2008.

Idag ska jag och dotter Milla samt en väninna till henne gå på
Scrapmässa. Det är i Växhuset här i Västerås mellan 11-17.
Ska bli så himla kul!!

Allt för denna gång govänner, ett långt inlägg för att vara jag!

Kommentarer
Postat av: TT

Men GRATTIS!!! Gud vad roligt!! Där kommer du att passa som handen i handsken!

Hoppas vi hinner ses på mässan, Josse och jag kommer på eftermiddagen.

Jättekram! :o)

2008-11-01 @ 09:23:17
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: carina

Hej, Det var verkligen en överraskning igår. En väldigt trevlig sån. :-) Och kul att träffa alla. KRAM CARINA

2008-11-01 @ 09:43:13
Postat av: C

Grattis min vän. Jättekul att du fick jobbet.

Det var mycket trevligt med prat- och fikastunden i torsdags. Tycker också att vi borde ses lite oftare.



Kramizar

2008-11-01 @ 10:29:27
Postat av: Anonym

Så himla trevligt igår!! Jätteskoj att se alla, det blir galet sällan! Tack för idag också.Jätteskoj att shoppa lite =)

2008-11-01 @ 17:14:01
Postat av: Milla

Det var jag som skrev det ovan...

2008-11-01 @ 17:17:39
URL: http://millasblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0