När döden står på lur...

Idag när jag åkte hem från jobbet ringde mobilen och en gråtande
dotter A hördes i andra änden. Mellan gråten uppfattade jag att
hon  fått reda på att en gammal barndoms/ungdoms vän hade dött för
bara en liten stund sedan....

Eftersom jag var i närheten svängde jag hem till henne för att om möjligt
försöka vara till nån tröst. Killen som dött var inte bara en gammal vän
utan även sambo med en av hennes kusiner!

Vad svarar man på alla "varför" "förstår inte" "hur" när inga givna svar
finns? Kunde bara försöka trösta så gott det gick! Trots sin egen ledsenhet
ringde A till kusinen och frågade om hon skulle komma dit och det ville
hennes kusin. Jag skjutsade A och fick nu i kväll ett sms att hon varit
med till lasarettet och tagit farväl av honom.

Livet är grymt när en så ung människa rycks bort från oss, när man är
26-27 år gammal borde livet ligga framför en. Jag som kommit en bra bit
på livets väg vet att tiden så småningom har en läkande förmåga och
att det onda avtar även om det aldrig helt försvinner. Men vad hjälper det
när man är mitt inne i sorgen.

Mina tankar går ikväll till familj och vänner.

SOV I RO lilla vän!



Kommentarer
Postat av: Anna

Åh va fint skrivet mamma... nu börja jag ju gråta igen! Det har varit en hektisk eftermiddag. Hur många varför man än ställer så finns det inget rimligt svar till att en frisk 27-åring skall dö! Av vilken anledning mot vilka odds...! Bara sådär... Ingen fattar varför. Det får mig att inse att vi lever på lånad tid och att man skall ta tillvara på sina nära och kära. Träffas så ofta man kan och inte bara tänka att man kanske skulle... åka och hälsa på, bjuda på middag o.s.v. Lider med min kära kusin som delade sina framtidsplaner med K! Kan inte förstå denna orättvisa!!



Många kramar till min underbara Mamma! Tack för att du finns!

2008-10-19 @ 00:09:54
Postat av: Milla

Jättefint skrivet! tårögd

2008-10-19 @ 16:02:05
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: TT

Nej, vad tragiskt!

2008-10-19 @ 21:11:43
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Milla

Jag har utmanat dig i min blogg. kram kram

2008-10-20 @ 12:19:16
URL: http://millasblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0