Brrr...har nån sett våren?

För en dryg vecka sedan var jag övertygad om att våren
var på väg eftersom "guben" tog ut gammelbilen och
luftade den. Idag är jag inte så säker när det är frost på
marken och termometern visar minusgrader....brrrrr

Kan med lite god vilja skönja en soluppgång borta i öster,
så med lite tur kanske dagen blir fin vad det lider.

Iofs är det väl ganska typiskt aprilväder, eller vad säger ni?
Kommer ihåg när jag var ung och man gick till Folkets Park
sista april. Ett år var det jättefint väder när vi drog till parken
och jag hade kortkort och högklackade skor på mig! Man
ville ju vara snygg sista april. När vi skulle hem på natten
så snöade det och var kallt. Fy f...n vad jag frös, benen var
ilsket blåröda när jag kom hem. Det var väl tur att jag inte
förfrös dem! Vad gör man inte för imagen..ha ha ha!



Kommentarer
Postat av: Milla

Hahaha, guu va roligt att höra lite tok från din ungdom :D

Jag vill också ha tillbaka värmen. Så himlans skönt ju! Men snart ska vi på spa och DET ser jag verkligen fram emot. Najs najs. Nu ska jag till jobbet... väldans vad morgonpigg du är! Ha en bra dag! Kram kram /Milla, som INTE är sugen på att jobba idag

2009-04-19 @ 08:27:39
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Linda

Ska försöka hitta en varm plats i solen på gården idag. Igår blåste det ju skitkallt. Vill verkligen ha lite förg på blekansiktet.



Jag kommer ihåg ett år när jag var liten och vi var ute i stugan över nyår, det var +15 och jag och en kompis hade picnic ute i bara tröjor. Valborg det året har vi bild från samma stuga, sittandes i en snökoja och över en meter snö haha.

2009-04-19 @ 08:55:44
URL: http://blogg.aftonbladet.se/17864
Postat av: TT

Haha, jag tycker det är så fortfarande!

Man har alldeles för lite kläder när man ska iväg och titta på brasan, får nästan stå i den för att man inte ska frysa.

2009-04-19 @ 10:32:33
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Anna

Ha ha.. du är ju bara för go!

2009-04-22 @ 09:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0