Årets första LO

Satt ock kikade på några kort som vi tog på vår USA resa.

Vi träffade många människor som gjorde intryck på oss
på ett eller annat sätt. Bla dessa som syns på min LO.
Idén till rubriken fick jag av mötet med paret som syns på
det andra kortet från vänster längst ner,

Vi hamnade på deras lilla café i Mountainair, New Mexico, 
där vi drack kaffe och åt paj. När jag skulle betala blev det
jättebilligt och när jag frågade om hon verkligen hade tagit
betalt för det vi ätit, svarade hon:

I have my special prices for special friends, special
neighbours and special people. And you are very special people!

Jag frågade henne om hon någonsin tog fullt betalt och då
stog hennes man bredvid och skakade på huvudet, med ett
leende på läpparna. På kortet bredvid ser vi en indianhövding,
The Chief, som han allmänt kallades.

Det var ofta så när vi gick in på de lokala ställena och fikade.
När de hörde att vi kom från Sverige och hittat till deras lilla
café ville de alltid bjuda på nåt. Så himla gästvänliga människor!!

Damen på den översta bilden hade ett litet oansenligt café
i Hagerman, NM. Dit hittade vi av en slump och slank in för en
kopp kaffe o en pajbit. När vi skulle gå sa hon:

Give me a hug so you will remember me, and welcome back!

Mannen på kortet längst ner tv är Park Ranger Bob. Han
arbetade som parkvakt på en gammal (numera bara ruiner)
indianbosättning. Han hade mycket intressant att berätta!

Paret på mittersta kortet tv hade ett café i Ballinger, Texas.
Mannen var pecannöts odlare och hade världens godaste
pecannötspaj.....jisses säger jag bara. Ni skulle sett bitarna
han la upp när vi beställde. Det var en stor bit på det ena fatet
och en ännu större på det andra. Med tanke på att jag försökte
hålla igen lite och K har ju åldersdiabetes, så frågade jag om
det gick att få lite mindre bitar. Då tittade han på mig och sa:

Ma'm, you're in Texas now! This small one is for you and the
big one is for your husband!

Sen var det slutdiskuterat!! En annan kul sak som hände där
var att vi blev med i lokaltidningen! Herregud!!

På det översta stora kortet ser vi "Pops", Kalle, Hasse och Joe
utanför Maudies i Austin, Tx. Det var sista kvällen innan vi skulle
åka hem som vi samlades ett helt gäng för en avskedskväll.


Kommentarer
Postat av: TT

Läckert!

Roliga minnen ni har, men ni är ju very special people! Kramar

2009-01-06 @ 11:13:51
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Milla

Vilken underbar berättelse! Jag sitter här med ett stort leende på läpparna. Kanonfin LO. Det är svårt att scrappa med så många foton men du har lyckats jättebra!

2009-01-06 @ 16:25:08
URL: http://millasblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0