Tisdag och regn

Att det är stora omslag i vädret kan vi väl konstatera.
Strålande väder och uppemot 30 grader varmt för
en vecka sedan, regn och 13 grader i dag!
Är det det som kallas "den svenska sommaren"? Nåja
jag skall väl inte gnälla som  till största delen hade tur
med vädret under min semestervecka. Det var först framåt
helgen det blev lite sämre väder.

I går var vi och grattade dotter Anna. Hon hade önskat
sig en spikmatta och det fick hon. Hoppas den kan ge
lite lindring till hennes ryggbesvär!

På tal om spikmattor, tänk vilken oerhörd framgång det
blivit med dem. Snart har väl varenda kotte en sådan i
sitt hem. Nu är de ju väldigt bra och kan man få lindring
med hjälp av den kanske kostnaderna för läkare mm
kan hållas på en rimlig nivå.

Jag måste berätta om en kund som kom in till mig i
affären och var intresserad av en spikmatta. Hon hade svår
reumatism och dessutom fibromyalgi. Vi stod länge och
diskuterade om spikmattan skulle kunna hjälpa henne och
jag sa att det finns ju aldrig några garantier men att det kunde
kanske vara värt ett försök. Hon köpte en spikmatta och lovade
komma in och berätta vad hon tyckte.

Ungefär en vecka senare kom hon in i affären och berättade
att det var ett av de bästa köp hon någonsin gjort. Hon sa att
när värken sätter in som värst tar hon fram spikmattan och
ligger en stund på den. Värken klingar av, den försvinner inte,
men blir mer uthärdlig tack vare mattan. Hon tackade mig för
att jag tagit mig tid att prata så länge med henne vid köpet och
berättade att hon rekommenderat fler av sina vänner till affären.

Jag blev så glad när hon gav mig en kram innan hon gick. Det
är sånt som gör att man orkar det där lilla extra!

Här är ett kort jag inte visat tidigare


Kommentarer
Postat av: Milla

Åh vilken solskenshistoria!! Så himla kul att höra.

Vilket fint kort du gjort. Ha en braig dag :)

2009-07-07 @ 10:05:22
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: TT

Ah, nu måste jag investera i en sådan!

Jag har varit lite tveksam, trodde inte att fibromyalgiker klarade av att ligga på dem.



Skönt med lite regn tycker jag, i alla fall när man hade solig semestervecka och jobbar igen, haha.

Kramar!

2009-07-07 @ 10:39:39
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Syster

Snyggt jobbat syster.

Man blir så glad när någon annan blir glag.

2009-07-07 @ 11:46:41
URL: http://britthallsta.blogg.se/
Postat av: Anna

Härligt mammsing.. =) Å tusen tack för spikmattan!! Prövade att ligga på den en stund i förmiddags..! Märkte ingen större skillnad förutom att jag vart varmi ländryggen! Ska fortsätta att ligga på den en stund varje dag! Tror det är kanon!



puss puss

2009-07-07 @ 23:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0