Midsommardagen


Sitter här o tänker tillbaks på gårdagen och kan konstatera att
det delvis inte var nån speciellt bra dag för mig.

För det första är jag ju dunderförkyld och det kan få vem som
helst att bli deppig. Äntligen ledig ...och sjuk :(

I går morse när jag skulle fixa kaffe glömmer jag att sätta
dit kannan i bryggaren och det förstår ju var och en vart det kaffet
hamnade nånstans... Sen gick väl dagen någorlunda bra ända
till kvällningen när jag inte orkade sitta inne längre o snora o hosta
utan gick ut och skulle plocka Lupiner vid vår uppfart. (Se bild i föregående
inlägg.) När jag gick nerför det lilla "berget" utanför huset var det naturligtvis
halt sen regnet så jag gick jätteförsiktigt...trodde jag....

Schwong......så glider fötterna undan och jag hamnar pladask på ryggen!
Det gjorde ont om nu någon tror nåt annat. Blåmärke på rumpan, ont i
höger knä och fot, skrapsår på armbågen och ett litet sår på handen.
Tur ändå i oturen att det inte blev värre...får vara glad att inget är brutet.

Idag är det ömt både här och där kan jag tala om, mest i rumpan och
knät. Ja, det var min midsommarafton, hur var eran?

Okay då, hade även trevliga stunder med sill o potatis och en liten
nubbe till det. Är inte så mycket för nubbe egentligen, men det har
liksom blivit tradition att ta en till sillen på midsommarafton.

Visar ett par kort jag gjort på sista tiden.

Fick beställning på ett bröllopskort som skulle  vara lite
enkelt utan något skrivet. Det blev så här.


Den här lilla musen är bara sååå söt! Det blir så roligt när
man klipper ur den o klistrar den på tex en blomma
som jag gjort här. Det ser ut som den dansar på blomman!


Motiven är färglagda med Pro Markers pennor.

Kommentarer
Postat av: Milla

Mn stackars!! Fy vilken otur! Kramisar!

2009-06-20 @ 11:45:55
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Madelene

SUPERFINA kort berith :) Du är så kreativ



KRAM

2009-06-20 @ 16:46:57
URL: http://maddilotion.blogg.se/
Postat av: Madelene

Berith, hoppas det gick bra med lilla rumpan, aj, det lät som att det gjorde ont :S



Underbar dag!



KRAM

2009-06-21 @ 09:16:45
URL: http://maddilotion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0