Vicken da'

Ja jösses vilken dag det varit!

Det började direkt i morse när jag skulle till jobbet. Kl 05.00 kliver jag in
i bilen för att hinna tills jag skulle börja 05.30. Jag hade öppningen av
badet idag. När jag kommer ut på vår lilla väg (där man inte kan mötas) står
det en stor timmerbil och lastar timmer. Herregud, tänkte jag och började
blinka med helljuset för att få hans uppmärksamhet. Efter vad som tycktes
som en evighet (5-7 min) upptäckte han mig och kom fram till min bil med orden:
"Jag trodde inte någon skulle iväg vid den här tiden".
"Jodå" säger jag och ler ljuvt, "Jag börjar jobba om 20 minuter och måste förbi"
Det slutar med att jag får köra ut på gärdet medan han backar med sitt stora
släp och släpper förbi mig.

Tack och lov tänker jag och kör mot Lögarängen. När jag kommit ungefär till
silon i hamnen slår det mig att jag glömt nyckeln till jobbet!! Neeeeeeeeeej,
stönar jag i min förtvivlan...shit också. Vad ska jag göra? Kör vidare och hoppas
badvakten inte är försenad utan kan släppa in mig.
Väl framme kommer badvakten precis efter mig och får öppna alla dörrar jag
behöver komma in genom....utom skåpet i omklädningsrummet förstås, det
får jag hämta bultsaxen och klippa upp...

Som om detta inte vore nog så kollar jag in (via datorn) hur mycket jag kommer
att få i lön och upptäcker att de dragit av för tjänstledighet!!??!? Jag har inte varit
tjänstledig så mycket som en minut! Ringer lönekontoret och de rättar till misstaget!
HALLELUJA...

Som plåster på alla sår kom våra underbara badgäster G och B, som jag fått speciell
kontakt med, och gav mig en fin hembakad kaka som en för tidig födelsedagspresent!
De är så himla goa dessa båda så man blir alldeles matt.

Nu är det iaf snart kväll och förhoppningsvis blir det lugnt resten av dagen...

Kommentarer
Postat av: milla

Hoppsan sa... kul när det händer lite ;) Skönt att det blev en bra avslutning iallafall!

2009-03-24 @ 18:19:51
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Linda

Åhh G & B är ju för goa alltså:D



Skönt att morgonen styrde upp sig haha. På morgonen får ju inget oavsett hända.



Ses imorn:D kram kram

2009-03-24 @ 21:41:43
URL: http://blogg.aftonbladet.se/17864
Postat av: Anna

He he... verkar ha varit en händelserik dag!! Lilla mamma!!! Tur att det löste sig till det bästa! Love you! puss

2009-03-24 @ 23:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0