Vilosöndag och en vecka till julskyltning...

Har ingen feber idag...såååå skönt. Däremot har jag rejält ont
i halsen och är fortfarande tung i huvudet. I morse kändes det
som jag hade varit ute o festat igår, fast jag är totalt oskyldig till såna
äventyr. Var inte utanför dörren på hela dagen i fredags o igår.

Som jag kände mig i fredags trodde jag att jag skulle bli rejält sjuk,
men är glad att jag är på G igen. Har ju idag på mig att vila innan
vardagen kommer med allt vad det innebär.

Konstaterar att nästa söndag är det julskyltningssöndagen! Hoppla,
hur kunde vi hamna här? Jag skall jobba i café Delfinen då, så det
blir ingen koll på stan för mig.

Jag kommer ihåg skyltsöndagen när jag var barn. Förväntningarna
var stora när man tog sig ner på stan för att kolla i alla skyltfönster
och uppleva allt firande på Stora Torget. På den tiden var fönstren
förtäckta fram till söndagen för att ingen skulle se hur det var
skyltat i dem. Kommer ihåg hur roligt det var när de tog bort papperet
och man fick se alla tomtar o annat som fanns där innanför! Det var
inte bara mina ögon som var stora som tefat när jag beundrade allt
fint innanför glasrutan....Men, men...det var lite annorlunda då, säger inte att
det var bättre förr...men ibland undrar jag....

Lägger ut ett par julkort som en liten påminnelse att om en månad är det jul!


Gillar de här lite gammaldags jultomtarna! Stämplarna
har jag lånat av dotter
Milla. Tack sötaste!


Kommentarer
Postat av: Milla

Så skönt att det verkar ha vänt även om du har ont i huvudet! Jättefina kort!! Gillar de rivna kanterna på det nedre kortet :)

2009-11-22 @ 09:56:07
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaha du lillasyster det var tider det när vi gick tillsammans på julskyltning. försökte alltid kika in men det var tji. Det är ingen julmarknad längre. Det är mycket som saknas i dagens penningsamhälle. Det var bättre förr. På många vis.

2009-11-23 @ 17:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0