Lägesrapport

Hemma igen från Karolinska.
Besöket gick bra och så här blev det.

Jag kommer att genomgå en operation, men inte på den sjuka
sidan utan på den friska! Japp, så är det.

Doktorn förklarade att den sjuka sidan har stelnat som i kramp
och det gör att den friska sidan ser sjuk ut. Eftersom hela kinden
och munnen är uppdragen och stelnad på sjuka sidan, ser det
ut som allt hänger på den friska. Därför skall man gå in på
friska sidan och göra ett lyft så kinderna och mungipan kommer
i linje med den andra sidan.

Man lossnar på vävnaden och för in en "strap" som har små
hullingar i ena ändan och på så vis lyfter man kinden o munnen.
De kommer att gå in via munnen och ett litet snitt uppe i
hårfästet. Alltså inga synliga ärr! På den sjuka sidan kommer de
att lyfta lite ovanför ögat så övre ögonlocket inte hänger ner som
det gör idag. Vet inte när operationen blir, men jag kan vänta :)

Det läkaren gjorde idag var att ge mig botox runt ögat och munnen
samt i "kalkonhänget" (en muskel som inte funkar) på halsen.
Fick även gå till en fotograf på sjukhuset som tog "före" bilder som
man sen kan ha för att jämföra hur det blev.

Skall tillbaks till Karolinska om två veckor så doktorn får se vilket
resultat botoxen gett. Om det behövs fyller hon på med mer botox då!

Har haft turen att få träffa en helt underbar läkare som är överläkare
och docent på avdelningen för konstruktiv plastikkirurgi på Karolinska.

Känns som allt kommer att ordna sig till slut!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Är verkligen glad för din skull mamma.. Det kommer bli jättebra!!



kram//Lindus

2010-01-20 @ 17:35:16
Postat av: Linda

Är verkligen glad för din skull mamma.. Det kommer bli jättebra!!



kram//Lindus

2010-01-20 @ 17:35:46
Postat av: Milla

Så otroligt skönt!!! Är så glad för din skull älskade mamma!! KRAM!

2010-01-20 @ 20:06:06
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: TT

Åh vad roligt att det kan fixa till sej!! Kram!!

2010-01-20 @ 20:40:33
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Syster

Är så glad för din skull.

2010-01-20 @ 22:28:34
Postat av: Vally

Hej Berith!

Jättebra att du blev nöjd och jag förmodar att du kommer att fundera mycket på hur du skall göra.

I har det precis som du nu.Jag skall visa honom ditt inlägg i morgon.

Tack för att du berättar. Kanske det kan peppe honom.

Det låter lite egendomligt med möjligheten som presenterats för dej.

Kalkonhänget har jag noterat på senare tid. Bra att jag fick en förklaring på vad det är och kallas.

Jättetråkigt att det skall vara så för er.

Jag ser det inte så mycket längre men jag förstår att det är iögonfallande när vi möter människors blickar.

/Vally

2010-01-20 @ 23:45:42
Postat av: carina

Vad bra att det blev operation, jätte glad för din skull. Kram Carina

2010-01-24 @ 18:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0