Ingen lunch idag....

 ...vaffö då då? 

Klockan är nu 15.30 och jag har inte ätit lunch idag!!!!!! 
Guben åt klockan 12, men eftersom jag inte var hungrig så
tänkte jag att jag väntar lite med min lunch och äter när jag
gjort nästa veckas matlådor.

Nu har jag varit och handlat, gjort inte mindre än 10 matlådor,
diskat o plockat undan och jag är FORTFARANDE INTE HUNGRIG!
Blir alldeles förvånad, jag som innan LCHF-tiden åt frukost,
lunch o kvällsmat och däremellan mellanmål! Visserligen har jag
skippat alla mellanmål sedan jag började med denna kost, men ändå!  

Nu sitter jag här i soffan med en kopp kaffe toppad med vispgrädde
och mår så gott! Tror jag får börja lyssna på kroppen lite mer och
äta när den talar om för mig att det är dags. Åtminstone när jag
inte jobbar. När man jobbar har man ju sin rast och kan inte styra
så mycket över det, men jag ska absolut lyda kroppen när jag är hemma.

Skall bli väldigt intressant att se när jag behöver äta idag. Blir väl kanske
när guben behöver kvällsmat, han är diabetiker och "måste" äta på
sina bestämda tider, för det har doktorn o dietisten sagt!!
Moooooorrrrrrrrrr, grrrrrrrrr, om jag bara kunde få honom att lyssna,
men i det är inte alltid så lätt att lära gamla hundar sitta!!!!!Den här
kosten är faktiskt bra för diabetiker också! "De lärde" kommer mer
och mer fram till detta!

Mina matlådor till nästa vecka blev laxfilé, fläskkotlett, köttfärsbiffar,
fläskfärsbiffar med camembert och en köttrik korv.
Eftersom jag håller kolhydraterna lågt så blir det nog bara lite olika
kryddsmör o kallrörda såser till detta....

Gick upp nåt kilo under min sjukskrivning eftersom jag fuskade och åt
glass med mörk choklad till nästan varje dag. Sen i måndags är jag
på banan igen med LCHF och döm om min förvåning när jag vägde mig
i går och såg att jag gått ner 3.4 kg sedan i måndags!!! Alla synder är
som bortblåsta och nu är det 4-5 kg kvar till det jag vill väga.

Heja LCHF!!!!!!

Ha det gott!


Kommentarer
Postat av: TT

Fantasktiskt hur bra det funkar på dej med den dieten!

2010-05-10 @ 14:37:56
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Milla

Verkligen kul att det funkar för dig :)

2010-05-11 @ 12:40:18
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Syster

Skicka över lite vilja till mej, min har försvunnit. Jag hittar på så många ursäkter att det finns inga kvar snart. Skönt att det går bra för dej.

2010-05-12 @ 16:55:28
URL: http://britthallsta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0