Aj aj, min ömma tand....

Har varit jätteöm i en framtand sen i fredags. Det har inte gått
att ens komma åt den utan att det gjort ont och liksom pulserat.
Har käkat en kombination av alvedon och ipren för att överhuvud
taget kunna få i mig lite mat. Idag känns det inte riktigt lika ömt,
men nu har jag fått som en liten knöl ovanför tanden istället.
Undrar om det inte är var i den....

Som tur är har jag tid till tandläkaren i morgon för lagning av ett
litet hål på andra sidan i munnen. Vi får se vad han säger......

Dagarna blir kyligare och träden börjar skifta i höstens alla färger.
Det är ganska kallt på nätterna, även om dagarna fortfarande kan
bjuda på ljummet väder. Jag tycker hösten är en vacker årstid med
alla sina färger och naturen som gör sig redo för vinterns vila.
Jag skulle kunna tänka mig att gå i ide under vintern. Även om det
är ljust o fint med snö, så är det framför allt KALLT....brrrrr......

I slutet av oktober är det scrapmässa nere på Växhuset och det ser
jag verkligen fram emot. Då är det dags att skaffa papper o dekora-
tioner för att kunna göra årets julkort. Det är nog det pyssel jag gillar
allra bäst!!!

Ha det gott alla härute!

SENARE SAMMA DAG
Ringde tandläkaren och fick komma på en undersökning redan idag.
Tanden som gör ont är rotfylld sen tidigare, men förmodligen har bakterier
letat sig in där och ställt till det! "Knölen" ovanför tanden är en varfylld fistel!
Jag fick Kåvepenin och Flagyl utskrivet. Flagylen dödar vissa typer av
bakterier som lever utan syre (anaeroba bakterier) förklarade tandläkaren.
Tog just en dubbel dos av båda medicinerna och hoppas det känns bättre
snart. Inte kul att ha tandvärk/huvudvärk en hel helg och inte kunna äta
eller sova ordentligt!!! Det här kunde inte ha kommit mer olämpligt med
en kort på jobbet.....suck.

Om inte den här kuren med antibiotika skulle hjälpa, måste man ta till en
liten operation, förklarade tandläkaren...Jag håller tummarna att kuren
visar sig hjälpa!!!!!!!!!!

I morgon ska jag vara på jobbet igen och därmed basta...
DUMMA TAND &€?´*#£@


Kommentarer
Postat av: Milla

Stackars dig, fy vad besvärligt. Men det ger ju snabbt ett bra resultat nu hoppas jag iallafall, med medicinerna. Jag ser också fram emot julpysslandet. Det är så mysigt! KRAM!

2010-09-29 @ 09:04:34
URL: http://millasblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0