Summering av min vecka med strikt GI

Ja nu har det gått en vecka där jag minimerat kolhydraterna till att
ligga under 40 g/dag. De få kolhydrater jag ätit har kommit från
grönsaker. Det har gått över förväntan bra och jag har fått en mage som
inte längre känns som en ballong!

Vikt: minus 3 kg
Midja: minus 3 cm

Jag kör denna strikta GI en vecka till och gör sen en bedömning om jag
fortsätter ytterligare en vecka, eller om jag lägger till lite mer kolisar...

Tydligt är att jag är kolhydratskänslig! Min mage har varit uppblåst, gasig
och allmänt ur funktion tidigare. Den här veckan har varit hur bra som helst,
utan dessa besvär!!!!

Vad äter jag då kanske ni undrar. Precis vanlig mat, men utan en massa
potatis, pasta, ris eller bröd. Lägger i stället till goda grönsaker av alla de
sorter (lite försiktigt m rotgrönsaker) och gör goda grönsaksröror mm.

För mig fungerar det alldeles utmärkt och mår magen bra, så mår hela
kroppen bra!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt Mamma att det funkar för dig <3 slights resultat ju! Kram

2011-12-04 @ 10:35:08
URL: http://annalejd.webblogg.se/
Postat av: Pindus...

Du är så duktig mamma!! stolt dotter

2011-12-05 @ 17:03:16
Postat av: TT

Nice!

Jag körde igång igår jag med, har fått en enorm airbag av allt slarv nu, tror inte jag får igen dunjackan om jag inte gör något åt det.

2011-12-06 @ 15:53:50
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Bigkajsa - Birgitta

Hej Berith!

Jag har verkligen lagt LCHF på hyllan. Klarade inte av att hålla det längre. Nu mår jag inte så bra i min mage och jag har gått upp 6 kg sen i somras :-(

Jag hoppas att jag får igen energin att starta upp me GI efter nyår för nu har jag ingen motivation utan vill äta god julmat och godis :-)

Tycker du är jätteduktig....

Ha det bra och God Jul och Gott Nytt 2012 om vi inte hörs av innan.....

Kram birgitta i mariestad

2011-12-07 @ 12:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0