Våren är på väg

Torsdag morgon och ca 8 grader varmt fast klockan inte är mer än
08.00! Det ger verkligen löfte om vår....

Som jag skrev i förra inlägget så går dagarna, även om jag ibland
inte hänger med riktigt. Nu är det 10 dagar sedan mamma gick bort
och det har varit dagar av sorg o saknad, men även en del att
pyssla med...

I måndags var jag och bror L till blomsteraffären o beställde en
kistdekoration som vi tror mamma blir nöjd med...

I tisdags kunde de som ville åka ut till kyrkogården
o ta ett sista farväl av mamma. Jag valde att inte följa med eftersom
jag tog farväl uppe på lasarettet. Efter besöket på kyrkogården
samlades vi hemma hos bror L som bjöd på kaffe o semla. De som
ville fick semla med varm mjölk såsom man alltid fick som barn och
som mamma var väldigt förtjust i. Det blev en fin stund när vi till
minne av mamma satt där o åt våra semlor...

Tack L o K som bjöd på detta!!

Igår var bror L och jag till Gideonsbergskyrkan o pratade med prästen
om hur vi vill ha det inför begravningen. Vi fick berätta lite om hur
mamma var när hon levde och det blev både skratt o tårar....

Min bror sa nåt som jag tyckte var så bra och som stämmer perfekt
med hur det var. Han sa att mamma varit som navet i ett hjul
och vi andra ekrarna....

Nu är det en vecka kvar till begravningen.....

Kommentarer
Postat av: Anna

Så sant som det är sagt det! Bästa mormor! Hon var nåt alldeles extra! Försöker att inte tänka på det! Men det är ju så det är! Kan inte fatta det riktigt tror jag, fast jag sett det med egna ögon!



Stor kram

2011-03-24 @ 10:34:02
URL: http://annalejd.webblogg.se/
Postat av: TT

När prästen var hemma hos Tores mamma och dom fick berätta tyckte jag dom glömde en viktig sak... hur mycket humor hans mamma hade och det hade dom inte tänkt på. De tänkte mer på att hon hade fixat allt praktiskt och sådant... men när jag sa det kom de på att hon hade varit hur kul som helst.

Det var så jobbigt att se Tore bära ut kistan men en del saker måste man ju igenom... hoppas det blir en fin begravning. Kram!

2011-03-24 @ 20:47:44
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: steffy

vi måste verkligen försöka hålla ihop oss, trots att våran mittpunkt inte längre finns.. <3

2011-03-24 @ 23:37:54
URL: http://www.elisabeth-stephanie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0