Seg lördag

Idag känns det segt efter två sena kvällar och en lååång
dag på flygfältet igår! Men det är det värt! Man träffar mycket folk och
det är kul att kolla i alla marknadsstånden. Jag köpte en häftig väska
till min samling plus lite andra småprylar.
Trots ett par kraftiga regn hade vi även solsken vilket satt sina spår i
mitt redan röda ansikte bla....;) he he

Vi var inte ner på stan och kollade cruisingen, utan höll oss i utkanterna
för att inte fastna i nån lång bilkö med mer eller mindre galna människor.
Det har ju blivit en vana att träffas ute på parkeringen vid Hälla och där var
det många bilar kan jag tala om. Fler än på många år. Polisen var även där
och hade nykterhetskontroll av vissa ekipage. Bra tycker jag, så kanske
man kan få bort det värsta slöddret.

Glömde min kamera hemma och har "lånat" denna bild från
www.vasterasmalasstaden.se


Sent i går kväll när vi åkte hem från Autotec började det regna och stora
svarta ovädersmoln dök upp på himmelen. Vi hann nästan hem innan det
brakade loss.
Rackarns vad det vräkte ner och dundrade o blixtrade. Himmelen var stundtals
helt upplyst av alla blixtar. Vilket skådespel det var och det höll på ett bra
tag efter att vi krupit till kojs efter en låååång, upplevelserik dag!

Idag antar jag att det ser ut som sjutton efter Sjöhagsvägen. Tänk att folk
inte kan ta med sitt skräp och kasta det. I år fanns det sopsäckar vid nästan
varenda stolpe efter vägen och ändå lämnar man sitt skit kvar! Hur tänker folk?
Förmodligen inte alls verkar det som!! Sedan skyller man på "raggarna".
De kan nog också skräpa ner, men de sitter inte efter gatorna/vägarna och
lämnar sitt pick o pack där, det klarar åskådarna så bra på egen hand!

Nog gnällt!!
Summa summarum är att alla har någon åsikt om Power Meet,
positivt eller negativt!

Kommentarer
Postat av: Milla

Joooo tack! Nog åskade det allt! Tur att mina goa barn finns och kan krama sin åskrädda mamma ;) Colin var sååå rar och kollade hela tiden om jag var rädd... sötis!! Han vill knappt gå och lägga sig. Jag hade som tur var öronproppar så de åkte in i örona och rullgardninen ner... sen sussade jag gott :D

Vad händer idag då?

2009-07-04 @ 12:00:04
URL: http://millasblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0