Nu är gipset borta

Allting gick bra idag och gipset är borta! Fick handleden omlindad
som ett litet stöd ett par dagar nu i början. Fick även ett tränings-
program som jag skall köra ett par ggr/dag för att få igång
rörligheten i musklerna.

Tur sjkukgymnasten varnade mig för att det kunde göra ont nu
när gipset är borta, för det gör det! För första gången på ca 3
veckor har jag varit tvungen att ta Citodon igen....
Armen/handleden har smalnat av nu när musklerna "förtvinat"
och måste tränas upp igen. Tydligen förtvinar muskler ganska
snabbt när de inte används. Tur det går att åtgärda! 

Jag fick inte vara för "duktig" (läs dumdristig) utan skall ta det
försiktigt nu ibörjan. Hon tyckte jag skulle börja med att bära en
mugg halvfylld med kaffe till att börja med, för att nästa gång
ta en full mugg...he, he, trevlig sjukgymnast med humor!

Hon tyckte jag skulle vara hemma sjukskrivningen ut, dvs en
vecka till....få se hur det blir med det...

Återbesök om 2 veckor!

Kommentarer
Postat av: Syster

Skönt att det gick bra i dag. Var inte syster "duktig" utan träna upp handleden ordentligt.

Var hemma sjukskrivningen ut. Har du fixat 5 v så klarar du 1 v till.

2011-02-16 @ 18:30:03
URL: http://britthallsta.blogg.se/
Postat av: Anna

Härligt morsan!! Du är snart back in shape ;)



kraaam

2011-02-17 @ 19:58:02
URL: http://annalejd.webblogg.se/
Postat av: Millla

Härligt mamma! Hoppas du kan börja jobba snart så du inte behöver vara hemma 2 veckor till!! KRAM!

2011-02-17 @ 22:28:58
URL: http://millasblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0